자료 1: The Korea Times
한국에서 봉급 생활자를 가리키는 말로 널리 쓰이는 '샐러리맨(salaryman)'은 '봉급(salary)을 받는 사람'이라는 의미가 될 수 있지만 맞는 영어 단어는 아니다. salaryman을 영영사전에서 찾아 보면 아예 찾을 수 없거나, 있다고 하더라도 a Japanese white-collar businessman(일본의 봉급 생활자)이라는 설명을 볼 수 있다. 즉, '샐러리맨' 역시 일본식 영어라서 한국과 일본에서만 영어처럼 쓰이는 말이다.
- 영어권에서는 '봉급 생활자'를 office worker, salaried employee 혹은 company employee 등으로 부른다.
- office worker는 말 그대로 '사무직'으로 일하는 사람이며 '샐러리맨'에 가장 근접한 말이다. business person 또한 사무직으로 일하는 사람인데, 보통 office worker보다 직급이 높은 간부급 직원을 가리킨다.
- Salaried worker는 '정규직'으로 근무하는 사람이며,
- company employee는 정규직뿐만 아니라 편의점에서 일하는 사람이나 건물의 경비원(security guard)등 시간제로 일하는 사람(hourly worker)까지 포함한 모든 '피고용자, 직원'이다.
'샐러리맨(salaryman)'의 올바른 영어는 office worker이다.
- A Salaried Employee is paid annually. Salaried employees are usually supervisory, managerial, or professional employees who work on an annual basis and are not paid an hourly rate. Salaried employees are typically considered to be exempt from overtime pay. That is, they work to fulfill the duties of the job.
- An hourly employee is paid on an hour-by-hour basis. Pay for an hourly employee is calculated as hours worked times rate.Hourly employees are also considered to be eligible for overtime, according to federal law, if they work over 40 hours in a workweek. In contrast to hourly workers, salaried employees are paid an annual salary and are considered to be exempt from overtime.
- Exempt employees are employees who, because of their positional duties and responsibilities and level of decision making authority, are exempt from the overtime provisions of the Fair Labor Standards Act (FLSA).
Exempt employees are expected, by most organizations, to work whatever hours are necessary to accomplish the goals and deliverables of their exempt position. Thus, exempt employees have more flexibility in their schedules to come and go as necessary to accomplish work than non-exempt or hourly employees.
Exempt employees are most often found in managerial, supervisory, professional, administrative, and functional leadership roles such as marketing or product development.
Much attention has been directed at the appropriate classification of exempt employees since revised overtime rules were signed into effect in August, 2004. While many exempt employees, reclassified as non-exempt employees, gained the ability to earn overtime, others, such as team leaders, lost their overtime pay eligibility as newly exempt employees.
자료 3: 약업신문, 미국 시장 진출하기
(전략)... 미국의 임금 체계는 exempt 와 non-exempt로 되어 있어서 연봉을 받을 경우는 exempt employee 라고 해서 주당 40 시간을 일하던 60 시간을 일하던 정해진 연봉을 받는다. 하지만 시간 당 급료를 받는 non-exempt 인 경우 철저하게 일한 시간만큼 급료를 받고 혹 10 분 이라도 넘어 가면 회사에 따라 조금씩 다르지만 분 또는 초과 시간 단위로 1.25-1.5 배까지 더 주어야 하는 것이 미국의 노동법이다. 만약 non-exempt 점원이 8 시간 30 정도를 하루에 일한다면 이중 30 분은 회사가 급여를 지급 안하는 개인적 점심 시간이다. 이 점심 시간에는 계산대에 손님들이 줄을 길게 드리우고 기다리고 있어도 매니져가 점심 휴식을 취하는 점원에게 일을 하라고 요구 할 수 없는 시간이다. 돈을 안주면 일을 안한다라는 철저한 미국인의 사고 방식인 것이다. 미주 한인 업주가 종업원에게 오버 타임 보상을 안해주거나 제대로 휴가를 주지 않아 미 노동국에 고발 당하는 것을 미주 한인 신문 지상에서 가끔 보는데 미국의 노동법은 상당한 법적인 구속력을 가지고 있기에 미국에 진출하는 지상사들이 현지 미국인을 고용할 경우 특히 신경을 써야 하는 부분이다. 후에 지상사가 꼭 알아 두어야 할 노동법에 대해 자세히 애기하도록 하겠다. (이하 생략)
자료 4: yahoo answers
Converting an hourly employee to salary. What should I know?
It seems a dedicated employee always puts in a few extra minutes here and there based on need and their own personal dedication to her job. I then get concerned about the extra pay, etc.and have no real way to track. I felt a salary alleviate this. I was looking to have it be a little more than normal and add health insurance. I hadn't had a salaried employee before and wondered if there are things I should consider first. Basically, she would be moved to a managing then position. Thoughts?
Best Answer - Chosen by Asker
first make sure their job classification justifies being labeled as 'salaried'. There are restrictions on who can and cannot be classified as salaried (otherwise everyone would be considered salary and the company would never have to pay overtime). Since you say they will be moved to a manager position, you should be ok to do that.next realize that by moving them to salaried, they are not eligible for overtime. So if they work a lot of OT, they may not like being salaried. But on the flipside, you should realize that as a salaried employee they also get paid the same no matter what. So if they only work 7 hours insteat of 8, they still get paid the same. So it works both ways.Other than that, there's really not a whole lot else to consider. The biggest issue will be lack of overtime pay...you say they work extra and you're concerned about extra pay. Unless you increase their pay when you do this, they may end up making less money since they won't get any overtime.
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